In beeld: onze SuperLeague-kampioenen

26 juni 2026

Eigen foto

We mogen terugkijken op een prachtig SuperLeague-seizoen! Dit jaar werden vier nieuwe kampioenen gekroond. Zij hebben stuk voor stuk een geweldig seizoen darts achter de rug op het hoogste Nederlandse niveau!

Hieronder blikken we per klasse terug op het afgelopen seizoen en zetten we de kampioenen nogmaals in het zonnetje.

Hoofdklasse: Team Winsum Sneek
Ze hebben het kampioenschap in de Hoofdklasse uiteindelijk met één punt marge binnengehaald! Team Winsum Sneek werd afgelopen seizoen voor het eerst in de geschiedenis kampioen in de hoogste divisie van Nederland! De Friezen bleven voormalig kampioen Goudenregenbar nipt voor en stelden hun kampioenschap in de een-na-laatste speelweek veilig. Winsum Sneek won liefst dertien keer dit seizoen, speelde twee keer gelijk en verloor slechts drie wedstrijden. De 41 behaalde punten waren genoeg voor de titel! Team Winsum Sneek bestaat uit captain Dennie Bos, Rick Hofstra, Jan Dekker, Frans van der Weit, Jan Dirk de Groot, Mats Gies, Jarno Bottenberg en Haye Jan Nicolay.

De ploeg van Team Winsum Sneek pakte het kampioenschap in de Hoofdklasse. Eigen foto

Overgangsklasse A: SLT de Brogge
SLT de Brogge uit Geesbrug is de verdiende kampioen in de Overgangsklasse B! De Brogge eindigde uiteindelijk op zeven punten afstand van de concurrentie: Café Kremer en Twenty Six Urk. Halverwege het seizoen was het nog spannend, toen de kampioen twee wedstrijden op rij verloor. Na een goede eindserie werden uiteindelijk 40 punten behaald uit achttien wedstrijden. Daarmee mag de ploeg uit Geesbrug zich opmaken voor het volgende seizoen in de Hoofdklasse! SLT de Brogge bestaat uit captains Yannick van de Reijen en Amela Lie Ten, Michael Lie Ten, Wim Kroezen, Robert Tebbes, Gerko Tibbe, Jurjen van der Velde, Stefan Dees, Martijn Langemaat, Wilco Kwant en Calvin Nicolai.

Het kampioensteam van SLT de Brogge uit Geesbrug. Eigen foto

Overgangsklasse B: SLT de Snelpost
Van de play-offs, naar de Overgangsklasse B en volgend seizoen: de Hoofdklasse! SLT de Snelpost is in een razend tempo opgeklommen naar het hoogste landelijke dartsniveau. De ploeg uit Arnhem werd dit seizoen kampioen in de Overgangsklasse B. Spannend was het wel: het hele jaar vond strijd plaats met concurrenten Sonny’s Darts/Hart van Welberg en Bosgenoegen. Uiteindelijk behaalden al deze drie ploegen dit seizoen twaalf overwinningen. De Snelpost maakte het verschil met slechts één verliespartij dit jaar. Met 41 punten is het kampioenschap een feit! SLT de Snelpost bestaat uit captain Maik Beikes, Danny van Klompenburg, Moreno Blom, Pedro van Bergen, Pim van Bijnen, Raoul Hendriks, Ricardo Ulrich en Jordy Vos.

SLT de Snelpost stroomt meteen door naar de Hoofdklasse. Eigen foto

Overgangsklasse C: Tricolores ‘t Goirke
Ze hebben het beste seizoen van alle SuperLeague-teams neergezet! Met liefst zeventien winstpartijen en slechts één gelijkspel kan Tricolores ’t Goirke terugkijken op een droomjaar! De ploeg uit Tilburg bleef ongeslagen en pakte met 52 punten het kampioenschap in de Overgangsklasse C! Concurrenten De Reünie-Adro Parket (37 punten) en SL Haagse Poort (36 punten) eindigden op een enorme achterstand. Ongeslagen gaat Tricolores ’t Goirke dus richting de Hoofdklasse! Het team bestaat uit captain Bob van den Hout, Marcel Jansen, Damian Vetjens, Arie van den Heuvel, Maikel van Baast, Mario Robbe, Jeffrey Sparidaans, Carlo van Cleef en Jan Huiskens.

Een vrijwel perfect seizoen voor Tricolores 't Goirke. Eigen foto

De NDB feliciteert alle SuperLeague-kampioenen nogmaals met hun prachtige seizoenen!