De Karre, De Spil en Fanatics Weert winnen beslissingswedstrijden SuperLeague

23 juni 2026

Eigen foto

Het zit erop! De allerlaatste wedstrijden van de SuperLeague play-offs stonden afgelopen zaterdag op het programma. Inmiddels is dus bekend welke ploegen volgend seizoen aan de reguliere SuperLeague-competitie deel gaan nemen!

De teams die hun finalewedstrijden van de play-offs verloren hadden, namen het afgelopen weekend op tegen de nummers negen van de drie Overgangsklassen. De winnaars van die duels verzekerden zich van deelname aan de SuperLeague.

Regio A
SLT De Karre blijft volgend seizoen in de SuperLeague! In Tuk won de ploeg in eigen huis met 6-3 van SLT De Waldpyken. De bezoekers uit Sweagerbosk wonnen de round-robin, maar kwamen na de singles met 3-2 achter. De ervaring van De Karre gaf uiteindelijk de doorslag. Na drie van de vier gewonnen koppels stond de eindstand op het scorebord. Daarmee handhaaft de nummer negen van de Overgangsklasse A alsnog en zit het avontuur van De Waldpyken erop.

SLT De Karre blijft komend seizoen in de SuperLeague. Eigen foto

Regio B
Ze mogen zich straks officieel SuperLeague-team noemen! SLT De Spil uit Borne doorliep de play-offs, verloor de finale en won afgelopen zaterdag toch nog de beslissingswedstrijd op bezoek bij Visco Urk. Voor de nummer negen van de Overgangsklasse B leek er eerst geen vuiltje aan de lucht. Urk kwam met 5-1 voor en had nog maar één winstpartij nodig. Die kwam er niet. De Spil won drie koppels op rij, waarna Xander Knol van zich liet horen. Hij nam het in de twee afsluitende solo’s op tegen Geert Hemelrijk en versloeg hem twee keer! Daarmee werd het 5-6 in het voordeel van De Spil en gaat die ploeg naar de SuperLeague. Urk neemt na meerdere seizoenen afscheid.

SLT De Spil won als enige ploeg de beslissingswedstrijd van een 'zittend' SuperLeague-team. Eigen foto

Regio C
Fanatics Weert kwam afgelopen zaterdag als winnaar uit de bus tijdens de laatste wedstrijd van de play-offs. De nummer negen van de Overgangsklasse C nam het in eigen huis op tegen ODB Zuid-Limburg en won overtuigend: eindstand 6-3. De round-robin en drie singles gingen naar Weert, waardoor het 4-1 was. Zuid-Limburg won nog knap de eerste twee koppels en sloeg terug, maar zag de thuisploeg toen de laatste twee koppels winnen voor de eindoverwinning. Daarmee handhaaft Fanatics Weert en kan ODB Zuid-Limburg het volgend jaar weer proberen.

Een keurige overwinning van Fanatics Weert zorgt ervoor dat zij in de SuperLeague blijven. Eigen foto

Voor meer informatie over de SuperLeague play-offs, waaronder het speelschema en alle locaties, klik je op de knop hieronder.